Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.fei.edu.br/handle/FEI/3124
Title: Uma análise do impacto do Burnout na motivação de estudantes do ensino superior
Authors: Cavalcanti, S. R.
Advisor: Moraes, Edmilson Alves de
Issue Date: 2020
Abstract: Melhorar a qualidade de vida dos estudantes tornou-se uma grande preocupação para as instituições educacionais. Utilizando uma amostra de 442 estudantes universitários na capital do Estado de São Paulo, este estudo investiga o papel moderador do suporte social na relação entre burnout e motivação. Os alunos da nossa amostra preencheram questionários destinados a avaliar seu apoio social percebido, motivação acadêmica e burnout. Os resultados da análise do modelo estrutural sugerem que o suporte social modera a relação entre o burnout e a motivação
Improving students' quality of life has become a major concern for educational institutions. Using a sample of 442 university students in the capital of the State of São Paulo, this study investigates the moderating role of social support in the relationship between burnout and academic motivation. Students in our sample completed questionnaires designed to assess their perceived social support, academic motivation and burnout. The results of the analysis of the structural model suggest that social support moderates the relationship between burnout and academic motivation
Keywords: Burnout (Psicologia)
Estudantes universitários
Publisher: Centro Universitário FEI, São Paulo
Citation: CAVALCANTI, S. R. <b> Uma análise do impacto do Burnout na motivação de estudantes do ensino superior. </b> 2020. 68 f. Dissertação (Mestrado em Administração de Empresas) - Centro Universitário FEI, São Paulo, 2020. Disponível em: https://doi.org/10.31414/ADM.2020.D.131178.
DOI: https://doi.org/10.31414/ADM.2020.D.131178
URI: https://repositorio.fei.edu.br/handle/FEI/3124
Appears in Collections:Teses e Dissertações

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext.pdf1.26 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.