Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.fei.edu.br/handle/FEI/3376
Title: AJUDE-ME POR FAVOR! O efeito da cocriação na persuasão de consumidores: HELP ME PLEASE! The effect of cocreation on consumer persuasion
Authors: SOUZA, WARTON DA SILVA
HUERTAS, Melby Karina Zuniga
MORAIS, FÁBIO ROGÉRIO DE
BATISTA, JULIANA MOREIRA
Issue Date: 1-Aug-2019
Abstract: Na revisão da literatura sobre cocriação detectou-se lacunas teóricas relacionadas à resposta do consumidor observador (que não participou do processo de cocriação) aos resultados da cocriação. O objetivo desta pesquisa é estudar o efeito de se informar a cocriação (empresa/consumidor e empresa/especialista) do produto, na persuasão do consumidor observador, considerando-se diferentes apelos de propaganda. Em 2 experimentos foram manipuladas as variáveis “tipo de parceiro de cocriação” (consumidores/ especialistas) e “tipo de apelos da mensagem” (racionais/emocionais). Os resultados não comprovaram os efeitos esperados. No entanto, as médias das medidas de persuasão apontam que as hipóteses formuladas podem ser confirmadas em estudos posteriores.
In reviewing the literature on co-creation was detected theoretical gaps related to the observer consumer response (which did not participate in the co-creation process) to co-creation results. The objective of this research is to study the effect of informing the co-creation (company / consumer and company / expert) of the product as an observer consumer persuasion, considering different advertising appeals. In two experiments were manipulated variables "type of co-creation partner" (consumers / experts) and "type of message appeals" (rational / emotional). The results did not confirm the expected effects. However, the means of persuasion measures show that the assumptions can be confirmed in further studies.
Keywords: Cocriação
Persuasão
Consumidor Observador
Co-creation
Persuasion
Observer Consume
Journal: REVISTA OBSERVATÓRIO
ISSN: 2447-4266
Citation: SOUZA, WARTON DA SILVA; HUERTAS, Melby Karina Zuniga; MORAIS, FÁBIO ROGÉRIO DE; BATISTA, JULIANA MOREIRA. Ajude me por favor! o efeito da cocriação na persuasão de consumidores. REVISTA OBSERVATÓRIO, v. 5, n. 5, p. 454-481, 2019.
Access Type: Acesso Aberto
DOI: 10.20873/uft.2447-4266.2019v5n5p454
URI: https://repositorio.fei.edu.br/handle/FEI/3376
Appears in Collections:Artigos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Huertas_pdf_269.09 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.