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Resultados da Pesquisa
- The mixed effects of participant diversity and expressive freedom in online peer-to-peer problem solving communities(2014-08-05) DE ALMEIDA S. O.; DHOLAKIA, U. M.; HERNANDEZ, J. M. C.; MAZZON, J. A.Online peer-to-peer problem solving (P3) communities provide a cost-effective and reliable means of delivering education and service support to customers of complex, frequently evolving products. Through a multi-disciplinary conceptual framework, we examine the roles of diversity perceptions and expressive freedom in affecting learning and social identification of online P3 community participants, and in turn, their effects on the participants' relationship with, and future intentions towards the brand. We test our hypotheses via a structural equation model with survey data obtained from 555 active members of the two largest XBOX online P3 communities in Brazil. Our results reveal that greater perceived diversity facilitates learning but hinders social identification, whereas expressive freedom has positive effects on learning, but no effect on social identification. Social identification fully mediates the effects of the antecedents on outcomes. We also discuss the theoretical contributions and the managerial implications of our findings, and suggest opportunities for future research. © 2014.
- O efeito da marca na negligência da omissão: Uma pesquisa experimental(2013) Lopes, Evandro Luiz; SILVA, D.; HERNANDEZ, J. M. C.
Artigo O Efeito do País de Comercialização Sobre a Mudança de Atitude em Relação à Uma Marca(2014) HERNANDEZ, J. M. C.; Costa, P.M.Artigo Effects of Ego Depletion on Information Search and Product Assessment(2015) HERNANDEZ, J. M. C.; KARDES, FRANK R.Artigo Effects of Set Size, Scarcity, Packaging, and Taste on the Marketing Placebo Effect(2012) WRIGHT, SCOTT A.; HERNANDEZ, J. M. C.; APARNA, S.; DISMORE, J.; Kardes, F.Artigo Comportamento do consumidor consciente para produtos de alto e baixo envolvimento: Um estudo experimental com variáveis psicográficas(2014) DALLA, C. B.; HERNANDEZ, J. M. C.; FIORI JUNIOR, E. R.; PIZZINATO, N. K.Artigo Quando ser internacional vale a pena: o efeito da presença internacional de uma marca varejista sobre as atitudes dos consumidores(2015) GALHANONE, R. F.; Suzuki, R.H.; Amorim, M.A.T.; HERNANDEZ, J. M. C.Artigo Percepção da estratégia de extensão de marca em estabelecimentos comerciais: Qual o melhor nome para uma loja/(2013) Lopes, Evandro Luiz; HERNANDEZ, J. M. C.Artigo Pesquisa Experimental em Marketing(2014) HERNANDEZ, J. M. C.; BASSO, K.; BRANDAO, M. M.- A IMPORTÂNCIA DO APEGO À MARCA PARA O ENGAJAMENTO EM CAUSAS DE RESPONSABILIDADE SOCIAL CORPORATIVA(2018) KAMIYA, A. S. M.; HERNANDEZ, J. M. C.; XAVIER, A. K. S.; RAMOS, D. B.