Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.fei.edu.br/handle/FEI/348
Title: Fatores de decisão de executivos brasileiros em relação à compra de produtos industrializados chineses
Authors: Kupty, H. J.
Advisor: Moraes, Edmilson Alves de
Issue Date: 2010
Abstract: O assunto China, em termos econômicos e de gestão, ainda é relativamente novo na literatura de vários países, inclusive no Brasil. Até pouco tempo atrás não era possível ter muitas informações sobre detalhes da produção e da economia chinesa. Com a China crescendo anualmente a taxas superiores a 8,00% ao ano desde 2000, por ser o país com a maior população mundial, ter uma extensão continental e estar crescendo tecnologicamente, o mundo passa a ter a maior atenção no que ocorre no sudeste asiático. Empresas precisam buscar soluções para seus negócios e a China passa a ser uma alternativa viável para a resolução de muitos problemas comerciais e tecnológicos de muitas delas. O trabalho em questão se propõe a entender quais são os fatores que atraem as empresas a buscar uma relação comercial, importar produtos e serviços da China e entender quais os fatores que pesam nessa decisão; de que forma os executivos tomam decisões para importar produtos chineses; que fatores são considerados importantes e relevantes para tais decisões.
The China issue, in terms of economy and management, is still relatively new in the literature of many countries, including Brazil. Until recently it was not possible to have much information about details of production and the Chinese economy. With China growing annually at rates higher than 8.00% per year since 2000, being the country with the world s largest population, has a continental extension, and growing technologically, the world is replaced by greater attention to what occurs in Southeast Asia. Companies need to find solutions to their business and China becomes a viable alternative for solving many business and technology problems of many of them. The work in question is proposed to derstand what are the factors that attract companies to seek a business relationship, import products and services from China and understand which factors that weigh on that decision; how the Brazilian executives make decisions to import Chinese goods; what factors are considered important and relevant to such decisions.
Keywords: Processo decisório China
Publisher: Centro Universitário FEI, São Paulo
URI: https://repositorio.fei.edu.br/handle/FEI/348
Appears in Collections:Teses e Dissertações

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fulltext.pdf1.02 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.